SLEVA 10% po registraci

IBCC 2024 Carpsonbaits vítězství

X. ročník IBCC 21.-27. 4. 2024

Letošního ročníku se zúčastnilo pět týmu pod hlavičkou CARPSONBAITS. Letos to byla opravdu jízda a nezapomenutelný zážitek pro celou naši CB rodinu. V tomto článku si můžete pročíst příběhy všech pěti týmu a trošku nasát atmosféru největšího závodu v lovu kaprů na světě, který jsme ovládli.

TÝM CARPSONBAITS 2

Několik neprospaných nocí, stavy na hranici svých sil, ale i štěstí a obrovská dávka odhodlání a euforie. Takový byl pro nás letošní ročník IBCC. Na registraci jsme si vylosovali pořadové číslo tři, poté taháme PEG 2. Rychle sondujeme a zjišťujeme, ale vše vypadá nadějně. Vtipkovali jsme, že už nám chybí jen první místo, ale ani v nejdivočejších snech jsme netušili, že se nám to splní. Během nedělní noci chytáme první bodované ryby v čele s prvním kaprem nad 18 kilo. Katapultovalo nás to do první desítky tabulky. Řekli jsme si, že to budeme brát vážně a nechtěli jsme vypustit ani jednu minutu závodu, několikrát jsme byli na hranici a možná i za hranicí našich sil. Dřina se nám ale vyplatila a nám se tak splnil obrovský sen a VYHRÁLI jsme jubilejní 10. ročník IBCC. Ten pocit, kdy jsme stáli na pódiu s tou neuvěřitelně těžkou trofejí už nikdy nezapomene. A co se týče statistiky: během týdne jsme nachytali 31 bodovaných kaprů o celkové váze 427,75 kg a největší ryba vážila 20,95 kg. Závodu se zúčastnilo 300 týmů z 25 zemí světa. Ještě jednou bychom chtěli poděkovat Tomášovi a všem za tu neuvěřitelnou podporu, které se nám celý týden dostávalo.
Tak za rok na Balatonu ahoj!PSX_20240620_100807Jan Růžička, Lukáš Hotový a Rostislav Růžička

TÝM CARPSONBAITS

S odstupem času a s chladnou hlavou vám chci popsat letošní, již 10. ročník IBCC na Balatonu pohledem týmu CARPSONBAITS. Tento ročník se hluboce zaryje do naší paměti a dlouho na něj budeme vzpomínat. Moc si nedovedu představit, že jiný závod tenhle jen tak překoná.
V Tihany, v dějišti zahajovacího ceremoniálu IBCC, se scházíme, jak je naším zvykem na poslední chvíli. Dokonce nám ani nevyšlo být včas na losování lovných míst. S Matesem jsme běželi celou halou, komentátor vyvolával náš tým a jen co jsme doběhli na pódium, tak rychle sahám do osudí a vytahují los, který nás poslal na peg č. 121 na Fonyód. Zjišťujeme, že historicky toto místo není úplně špatné, ovšem zajíci se počítají až po honu. Předpověď počasí hlásala od začátku závodu silný vítr, nízké teploty a déšť.
Předpověď se vyplnila do puntíku. Vítr a velké vlny nám znemožňují dostat čluny na vodu a my jen vyčkáváme, kdy opadne vítr a my můžeme vyrazit mapovat dno a vyvézt naše pruty. To se nám podařilo ještě před první nocí. Lehce krmíme naše vytipovaná místa pouze naším boiliesem. Nejsme žádní fanoušci masivního krmení a ani na této obrovské vodní ploše tomu není jinak. První záběr a první započítané body do tabulky jsme připsali nad ránem. Od té doby to byl obrovský kolotoč a následující dny mi tak nějak splývají do jednoho dlouhého okamžiku. Neustále do nás bušil silný vítr a pokud se podařilo vyvézt prut na své místo, tak netrvalo dlouho a přišel záběr. Výhoda našeho místa byla i ta, že nebyl problém zdolat rybu i ze samé hranice sektoru. Díky velkým vlnám byl neustále vyhlašován "boat ban"- zákaz vyjetí na vodu. V případě, kdy se na vodu mohlo, tak i přes to byly podmínky takové, že šlo často o zdraví. V "broďákách" a ve vodě jsme trávili většinu času, pořád mokří od hlavy k patě. Těch několik větrných dní jsme nedělali nic jiného než sušili věci ve větru a snažili se aspoň obléct něco suchého na sebe. Třešničkou na dortu bylo i to, když jsme si po 25 hodinách na nohou konečně na chvilku lehli, zavřeli oči a vítr nám ve vteřině sebral bivak nad hlavou. Vše šlo ale stranou a nejdůležitější bylo, že kapři brali. Záběrů byla spousta, sice často nebodovaných ryb těsně pod hranici 10 kg, ale i spousta bodovaných a tím jsme si postupně připisovali body do tabulky. Dost jsme hleděli, že jsme se od začátku drželi mezi nejlepšími týmy na celé vodě a suverénně drtili konkurenci v našem sektoru.
Na poslední dva dny vítr naprosto utichl, slunce začalo pálit a vodní plocha byla jako zrcadlo. To bylo přesně to, co nás zařízlo. Přestal vítr, přestaly záběry. Sen o neuvěřitelném výsledku se definitivně rozplynul poslední noc, kdy jsme nezapsali ani jednu bodovanou rybu a nám uteklo snové 3. místo opravdu jen o kousek. Bereme bramborové umístění, ale aspoň sektor jsme naprosto ovládli.
Jeli jsme zpět do Tihany na vyhlášení, které jsme si letos opravdu parádně užili. Všechny týmy pod hlavičkou CARPSONBAITS skvěle bojovaly a popraly se s letošním náročným ročníkem IBCC. Ohromná gratulace pro kluky s CARPSONBAITS 2, kteří se stali celkovými vítězi. Pří závěrečném udílení cen bylo super vidět pod pódiem a hlavně i na pódiu naší velkou CARPSONBAITS rodinu.
Tomáš Carpson Filkuka, Mates Krejčí a Mirek Si Vyroubal

TÝM CARPSONBAITS FANS

Akce, na které jsme nesměli chybět-závody na maďarském Balatonu. A jak se nám vlastně dařilo? Na los místa jsme šli 177., což nebylo špatné. Nervozita stoupala při druhém losu, napětí by se dalo krájet a doufali jsme, že nevytáhneme nějakou žumpu. To se naštěstí nestalo a Kubis nás poslal na peg 12. Bylo to pěkné místo v kempu. Vedle sebe jsme na pegu 11 měli slovenský tým, což bylo skrze jazykovou bariéru super. Hned v neděli dostáváme první kontakt a Jarda dováží na břeh první rybu 17+. Během noci a následujícího dalšího dne chytáme ryby kolem 7,0 - 9,5 kg, což podle změn pravidel od tohoto roku nejsou bodované ryby. V úterý brzy ráno okolo 00:30 hod. dostáváme brutální jízdu a ryba nám to vzala daleko za náš sektor. Už podle zdolávání jsme si říkali, že to bude pěkná ryba. A taky že jo. Do podběráku navádíme nádherného lysce přes 20kg. Během 48 hodin závodu jsme měli zdolané dvě krásné ryby a k tomu jsme připsali ještě jednu s 11 kg. Mysleli jsme si, že najela ta správná sorta větších kaprů, ale opak byl pravdou. Po hodině chodí záběry od menších nebodovaných ryb. Ve středu přes den konečně připisujeme další body rybou 17+. Ryby byly při chuti, do rána nespíme, a co chvilka jsme na vodě. Ve čtvrtek se nám povedla ryba 15kg. V pátek ráno připisujeme další 4 ryby od 10kg do 15kg a od té doby až do konce závodu už nedostaváme žádný záběr. Bylo to vypjaté až do konce. Škoda, že se nám nepodařilo chytnout další rybu 20+, jelikož jsme měli dobře našlápnuté na Big 5, ale nakonec jsme zvládli urvat třetí místo v sektoru, což je super. Celkově jsme skončili na krásném 26. místě z 300 týmů z celého světa. Týden jsme si parádně užili. Byla velká sranda a týmově jsme makali na 130%.20240426093806_IMG_2446 (1) (1)Kubis Čech, Milda Vozaf, Jaroslav Zavi Zavadil a Lucie Čechová

TÝM CARPSONBAITS BULGARIA

Minulý týden jsme bojovali v Maďarsku na 10.ročníku IBCC. Losování nám přisoudilo místo č. 297. Extrémní počasí a silný vítr nám znemožňoval téměř dva dny vstup na vodu. Přes veškeré komplikace se nám podařilo vytáhnout 7 bodovaných ryb a nespočet ryb nebodovaných. Největší byl nádherný šupík s váhou přes 19kg. Končíme v první 60 celkového pořadí, s čímž jsme po průběhu závodu spokojeni.
Velká gratulace patří všem našim týmům a především klukům Carpsonbaits 2, kterým se podařila neuvěřitelná věc.
Velké poděkování patří také Tomovi a jeho podpoře, děkujeme moc.
749C7B60-F152-4238-843C-38EE752D4A20
Dominik Dvořák, Hristo Chobanov, Luboš Navrátil a Michal Klíč

TÝM CARPSONBAITS OŘECHOV

Letos jsme se zúčastnili pro nás již pátého pokračování Balatonského IBCC 2024. Jelikož to byl jubilejní 10. ročník, tak bylo přihlášeno 300 týmů. Los nás poslal na místo 162. Z losu jsme nebyli moc odvázaní, ale řekli jsme si, že zabojujeme a dáme do toho vše, co půjde, jenže počasí bylo proti nám. Již od startu závodu šel vítr přímo proti nám, což by bylo dobré, ale né v takové síle. První den jsme měli problém vůbec osadit sektorové bojky. To se nám povedlo, ale dojeli jsme zpět mokří od hlavy až patě. Druhý den jsme odpoledne konečně vyvezli všechny pruty na svá místa a začal kolotoč záběrů , kdy jsme se od 9. hodiny večerní nezastavili až do 4. hodiny ráno. Z téhle noci jsme získali několik bodovaných ryb a to nás dostalo na druhé místo v sektoru. Ráno ale nastalo další peklo a loď ukotvená na vodě se pod náporem vln dostala i s 30 kg závažím ke břehu a my jsme ji jen horko těžko dostávali z vody na břeh. Po tomhle ránu nám zbyla už jen jedna loď a jedna lithiová baterie. Nejhorší bylo, že když už jsme montáže dostali na svá místa, tak byl vydán zákaz na vodu a my jsme ryby, co jsme zdolávali ze břehu všechny uřezali o hranu asi na 250 metrech. I tak jsme z vody dostali dvě krásné ryby 21,8 a 20,8 kg. Jenže jak ustal vítr, tak ustaly i záběry a my jsme poslední 2 dny neudělali rybu a spadli na konečné 4. místo v sektoru a celkové 46.místo. I tak jsme si to parádně užili a byla to neskutečná parta kluků ze všech týmů Carpsonbaits. Klobouček dolů, kluci, byla to jízda.